En händelserik dag!!

F o T va hemma idag. Tindra hade en jobbig natt o va lite småsjuk inatt o imorse. Vi gick upp o åt frukost tillsammans vid 8 o sen så pratade vi om va vi skulle hitta på, handla behövde vi göra iaf.
Så Willys eller Maxi, det blev Maxi.

Vid 10 åkte vi iväg mot Helsingborg o tänkte kolla på en ny symaskin till mig :) o handla på vägen hem. Tindra mådde mycke bättre redan efter frukosten, skönt!! Så det blir dagis imorron.

Hittade en overlocksymaskin o provade den i en affär o sen gick vi o åt lite lunch. Sen tillbaka när ja hade bestämt mig för den o sen åkte vi mot Skottorp igen. Maxi blev det påväg hem.

Såhär kan man se ut när man syr.... Ha ha!



O så här glad kan man va av att ha fått en ny maskin :)



För att testsy tog ja en gammal t-shirt av F o klippte o sydde, sen ville han prova den (eller ja som tvingade på honom, det är en tolkningsfråga :)), hahahhaha




Såhär blev första riktiga sysaken på min nya maskin :



Inte helt nöjd me sömmen men det är nog en tränings-sak!!!


När ja sydde så lagade F mat, åh herre gud så gott: Porterstek med koktpotatis, svingod sås, gelé och rödkål. Åh säger ja bara, det bästa ja ätit på VÄLDIGT länge!!! Duktig min F!!!

Nähä, nu blir det nog undanplockning, kankse lite tv o sen nattinatti.

Har fått förvärkar, o bebis kan ju nästan komma härsomhelst, så ja kanske skulle lägga mig o sova lite. Sover så himla dåligt om nätterna. Puh.

IMorron blir det nog att sy lite, har två beställningar på mössor som ska sys ihop.

Ha en trevlig kväll!!!


Kramar från en synörd....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0