Syr för fulla muggar....

I måndags så åkte vi o kollade på lite tyg i Ängelholm, ja o syrran me barnen. Hittade inget alls så ja satte mig o beställde på nätet på kvällen istället, 5-8 dagars lev tid och jag ville ha mina tyger fort!!
Så på tisdagen så åkte ja o mamma till Förslöv o kollade där, en stor tygaffär, men inga stretchtyger förutom muddväv. Köpte det i två olika färger för att test-sy i stretch på min maskin. Visste inte om det skulle funka...

På onsdagen när Tindra va på dagis så provade ja sy i dessa tyger, gick hyffsat bra. Först fick jag göra mina egna mönster då jag inte har köpt några färdiga, utan hade ett mönster i huvudet på hur jag ville att mina mössor ska se ut!





två färdiga mössor....

en till 0-6 mån o en till 3-6 år



Min söta modell....

När jag hämta Tindra på dagis så hämtade vi posten och såg att vi hade fått paket, från tygpyssling, jippi jippi. Så hem o sy igen... Blev då denna fina mössa!!
Blev mycket bättre då det va ett tunnare tyg som är mer lämpligt för mina mössor!!


 

lite på sniskan men funkar?!!?

Resultat av första dagens syande:



Hyffsat nöjd!!



Torsdagen började med att jag cyklade och lämna tindra på dagis, ja hör o häpna!!



Sen hem o äta frulle... O sätta igång o klippa ut o sy nya mössor!!

Ändra taktik lite o nu är Myran & lo född, välkommen!!

Det är så mina toppisar o andra saker jag syr kommer heta i framtiden, fina tyglappar med namnet på sitter nu i de nysydda mössorna från idag.



Gör nu lite mössor på beställning. Har två bebismössor färdiga för omgående leverans.

Två mössor på bilden är redan beställda och jag har nu en toppluva i strlk 0-6 mån i cerise/grå samt blå/blå.
Maila mig för beställning: [email protected] eller kommentera mitt inlägg. 

Toppisarna kostar 80kr styck eftersom att jag itne är helt proffsig än ;)... priserna kommer att höjas så småningom. 
Frakten betalas av beställaren. 
Toppisarna är sydda med dubbelttyg och passar perfekt nu till hösten/vintern!

Kommer även att komma en ny blogg snart där jag lägger ut mina saker... :)


Ha en bra dag, nu ska ja äta lite lunch o försöka hinna me o sy lite till innan ja hämtar Tindra!!

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: linda

men guud va söt snuffsa med mössa o tutte o allt :)

2010-08-14 @ 13:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0