Så STOLT!!!

I måndagskväll blev jag 2 barnsmamma. Mina två underbara döttrar, Tindra och Selma.

Vart ska jag börja?
Allt gick så himla fort, 1 timme och 15 minuter från att vi kom in till förlossningen.

Hon hade bråttom ut, lilla Selma.

Allt gick bra, krystade i 7 minuter och så var hon född. Lustgasen va fantastisk även denna gång!! :)

Så den 27 september, 21:47 föddes hon, Selma, 3595 g och 50 cm lång. Helt perfekt, o så himla fin!!










Lite bilder som är tagna under första och andra dygnet.

När Selma var född så blev det den traditionella fikan med macka o kaffe, sen åkte fredrik hem för att få lite sömn.
Jag och Selma skulle försöka sova lite och hon sov, men ja kunde inte komma till ro. Inte så konstigt.

Sen så åkte vi hem på tisdagen, när hon var ca 17 timmar. Så det blev tidig hemgång, Fredrik o en stolt Tindra hämtade oss på bb. Eller förlossningen, eftersom jag inte blev flyttad upp till bb, utan blev kvar på förlossningen tills vi åkte hem.



Så himla stolt över Fredrik som gjorde ett toppenjobb på förlossningen, jag älskar dig!!!


Tindra har tagit till sig rollen som storasyster (svårt att säga redan nu klart, jag vet att det kommer bli annat stundvis!!), hon vill hålla lillasyster när hon är vaken och är väldigt duktig och förstående och anpassat sig bra, FAST hon har blivit lite bebis igen, kan inte ta på sig själv o om hon tappar nappen eller en leksak så kan hon inte ta upp det själv, kankse typiskt?!


Selma sover och äter, precis som det ska vara, hon är fantastiskt duktig!!!


Lite besök har vi haft hemma och vi har fått SUPERDUPERFINA presenter av alla, allt från babygym till babyfilt och superfina kläder!!! Tack allihopa!!


Nu blir det lite undanröjning, flickorna sover i sina sängar o ja e superlycklig!!

Livet e underbart! Älskar min familj!!!


Tack till alla gratulerationer.


Sov gott / Världens lyckligaste mamma




Kommentarer
Postat av: Sara

GRATTIS <3

2010-10-01 @ 09:45:29
Postat av: rock n roll mamma

Vad vacker hon är, precis som sin storasyster! Du ska självklart vara stolt över dig själv och din fina familj!!



Jag hoppas att ni alla mår bra och får en underbar helg med massa mys!!



Kramar Emma

2010-10-01 @ 10:42:06
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: Johanna

Så fin hon är, stort grattis igen till er alla :)

2010-10-01 @ 10:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0