En stark rekommendation!!

Jag som helt plötsligt började gilla att baka för nåt år sedan fick en av Leilas kokböcker när ja fyllde år.  



Imorse efter frukosten bakade jag detta brödet.
Det är både russin, solrosfrö, dinkel, aprikoser, vetekross, rågkross mm mm i brödet (det ska enl recept även vara hasselnötter i, men det hoppade jag över pga nötallergi för F).

Sen vid tio åt vi lite förmiddagsfika och såklart det nybakta brödet som hunnit svalna lite, och jag säger bara: fy fasiken va gott och saftigt det var!!

MUMS FILLIBABBA!!!

Superenkelt filmjölksbröd och så in i hoppsan gott!!!

Rör ihop alla ingredienser och in i ugnen 45 min, klart!!


PROVA säger jag bara om ni gillar hembakt grovs filmjölksbröd!!


Ha en trevlig eftermiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0