Helg...

Idag är det lördag, känns som vilken dag som helst egentligen. Fredrik jobbar och jag är hemma med Tindra. Blir en långhelg för mig o tindra denna helg eftersom det är stängt på dagis på måndag. Idag står Kalas på schemat. Tindras kusin Julia fyller år. Så vi har precis slagit in paket och ätit lite mellanmål.

Nu blir det lite bloggande och sen äta lunch o därefter göra oss iordning för kalas. Fredrik är nog hemma vid lunch, längtar! Eftersom vi bara sågs 20 min igår så saknar ja honom extremt, ska bli mysigt att han e hemma tidigt o att vi imorron har en hel dag tillsammans, då blir det att åka till Helsingborg till våra vänner.



Har sytt lite beställningar under dagarna som gått och fotat bara en del, sen har jag försökt mig på att sy bebistossar, vilket slutade i katastrof!!








Katastrof!!!






Som sagt så är jag nu i vecka 39, går in i 40 på måndag. Så snart är det dags. Har värk i ryggen och igår gick värken ner i benet så ja gick som en 180-åring.

Igår blev inget som det skulle, syrran ringde mig när ja lämnat tindra på dagis. Fråga om ja kunde ha Moa en stund när hon va tvungen o åka till läkaren m Albin, självklart så kan jag det. Tvätt, städ o syandet kunde vänta tyckte jag.
Strax efter 9 va Moa här och kl 11.30 hämtade vi Tindra, lagade ugnsbakad falukorv o makaroner till lunch o sen åt. Syrran kom strax innan 1. Stackars Albin har Astma. Ush tycker så synd om honom.
Sen åt vi o därefter fika vi med äppelpaj som ja bakat.
När klockan va halv 3 tyckte ja att tindra skulle sova en stund. Men icke, det tyckte inte tindra.
Hon sov mellan 15 och 15.40, sen somnade hon på soffan igen vid 4. Så rubbat allt kan bli...

Sen åt ja o T lite mellis och bestämde oss för att åka o köpa pizza till middag, eftersom inte F va hemma kunde vi två ha lite mys. Så pizza blev det vid halv 6 och sen bolibompa me lite godis.
Hade en mysig stund ja o T!!

När F kom hem så va det lite mat o sen sova för hans del, så satt vi här själva igen, ja o Tindra o kkollade på Idol o skrattade. Sen va det läggdax.


Ush va bitter jag känner mig, ont i ryggen o vaggar fram när ja går, ja det är väl snart klart detta me graviditeten,...snart är man tvåbarnsmamma istället... va ska ja då klaga över?


Ush o blä för mig själv, som ja kan klaga...

Nu ska ja stänga av datorn...

Älskar min F o T!
Ha en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Moas dagis är oxå stängt på måndag. Hitta på nåt?

2010-09-12 @ 13:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0