J****vla.....

Ja det kan man ju säga... efter en otroligt trevlig kväll i halmstad, ja o fredrik med bio o jätte go middag så kommer vi hem o ska kolla klart på melodifestivalen tänkte vi... men ack så fel vi hade.
När vi kommer innanför dörren så är allt, ALLLLT!!! upponervänt i hela lägenheten, alla lådor, skåp o dörrar öppna, allt utslängt. Fick en chock. Började skaka som sjutton, bröt ihop helt, vi gick ut igen o ringde polisen direkt.
Efter typ 20 min kom dem o vi gick in tillsammans. Vi fick inte röra ngt innan de tog foton o fingeravtryck.

Så bland det som e borta, av hur mycke som helst är min dator med alla tusentals bilder på familj o speciellt tindra. Sen hennes födsel iprincip. Allt e borta, o knäpp som man e så har ja inte bränt bilderna... Så om nån har mycket bilder el några bilder på min lilla skrutta så tar ja jätte gärna dem!!

Sen e mobiler o massa smycke o kläder borta med. Så tragiskt, vet inte hur ja ska säga det men man känner sig ledsen och kränkt. Fruktansvärt! O så förbannad. Varför just hos oss?
Är så jäkla läskigt att det har varit folk hemma hos oss och tagit i och rört runt bland våra saker. Våra privata saker, ni har ju ingen skam i kroppen.

Ja e så himla ledsen, mest för att bilder o filmer på tindra o alla andra e borta och sen för att de har varit inne hos oss, slängt ner allt i sovrummet på sängen, alla lådor utplockade med grejjer o säkert har ni stått/suttit i vår säng med.

Så nu letar vi verkligen nytt boende på högsta allvar, är det ngn som vet/känner ngn som har nån trea i båstad el nåt bra hus till oss så hör gärna av er! vi är verkligen tacksamma för alla tips!!
Känner mig inte trygg där alls, ja vet mycket väl att det kan lika gärna hända i en annan lgh el i ett hus el i vårt nästa boende, men vetskapen att de varit där bland våra saker där hemma gör mig så ledsen.

Nu orkar ja inte skriva mer, men det kommer nog mer om det....
Nu har ja iaf fått skriva av mig lite.

Nu ska ja fortsätta gå igenom värde på mina saker som e borta....
Det drar med sig så himla mycke jobb. Försäkringsbolag, massa samtal. O det kommer ju inte kunna ersätta våra saker ändå.


Vi hörs....

Kram från en ledsen Carina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0