Toblerone cheesecake

Har fått förfrågan från några vänner efter receptet på tobleronecheesecaken som jag gjorde i måndags när jag fyllde år.
Här kommer recceptet som är från Hemmets Journal 39/10.

400 g Maryland cookies choklad
125 g smör
2,5 dl kesella (vanilj tog jag)
400 g philadelpiaost
1 dl socker
3 ägg
200 g toblerone

Garnera med toblerone och färska hallon (eller något annat färgglatt)


Gör såhär:
Krossa kexen i matberedaren och blanda i smält smör.
Tryck ut blandningen i en form med löstagbar kant, 24 cm i diameter.
Grädda i ugnen i 175grader i 8 minuter, ta ut och låt svalna.
Vispa ihop kesella, osten och socker till en smet.
Rör i äggen, en i taget.
Smält chokladen (gör inte som jag i mikron, utan över vattenbad) och blanda ner i smeten. Häll smeten i formen och grädda 125 grader i 40 minuter.
Låt den kallna och stå i kyl minst 5 timmar före servering.
Strö över hyvlad toblerone och hallon.


Lycka till och njut, den e himla goood!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0