Plantering, shopping och altanbygge!



Gokväll pojkar och flickor!!
Idag har varit en lång dag, men också väldigt händelserik!

Morgonen började kl 5 då Selma ville ha välling men somnade inte om pga att Tindra började spexa eftersom hon blev väckt av Selma så kan väl hon väcka henne helt med!!
Så vi alla 4 vaknade och låg och drog oss en kvart innan vi gick upp och började vår morgon!
Så redan kl 7 var F ute och började med den nedre delen av trallen (den byggs i 2 etage) och halv 8 åkte jag och Tindra (Selma sov i sin säng) till den lokala bygghandeln och kollade på marksten och fick bilen full med 100 stycken när vi åkte därifrån! Snabbt och lätt, tillbaka till halv 9 och börja lasta ur dem ur bilen!

Sen bar det av efter lunch för mig och töserna till IKEA och Väla för att där möta upp syrran med barn. 
Vi var lite tidigare iväg än väntat, så vi åkte inom Plantagen och köpte lite blommor mm till altanen. 
Nu kunde jag inte hålla mig längre!
Så nu är en liten bit av altanen smyckad och fin!




Det blev lite fjärilslavendel, murgröna och någon mer lilaaktig-knoppig blomma.
Lägg märke till den lilla grodan (som Tindra tvunget skulle ha med hem från affären) som tittar fram bakom de lila blommorna!

Åh, jag vill fylla altanen med massor av gröna växter och fina arrengemang!!


Eftersom F:s morfar kom och hjälpte oss med trallen på eftermiddagen och precis åkte hem så blev det en väldigt lång dag där ute och sista trallvirket är lagt på plats!
Imorgon ska det förhoppningsvis byggas trappa och vindskydd!

Själv har jag börjat med det tråkiga jobbet om att lägga marksten... mycket gräs som ska grävas upp, ca 50 kvadrat.... Lagom skoj! Har grävt kanske 8 nu ikväll!



En bit kvar...

Nu ska vi ta ett röj och sen äta lite, sen blir det nog sängen!

Ha det gott!!
C

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Aha, om du bor nära Väla och IKEA måste du bo ganska nära mig också :)

2011-07-16 @ 11:12:56
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-19 @ 18:45:35
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Carina

Hej och tack!! Uppdaterar oftast 1-3 ggr per dag.

Carina

2011-07-20 @ 08:21:11
URL: http://tindrasmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0