Enklaste och godaste brödet!

Godkväll kära läsare!
Har lovat några vänner mitt recept på enklaste och godaste filmjölkslimpan!

Detta bröd är superenkelt att baka, supergott och håller sig färskt ca 2-3 dagar!
Jag bakar det helst 2 ggr i veckan och hela familjen älskar det!



Här kommer receptet, lycka till med baket!

4 dl grahamsmjöl
2,7 dl rågmjöl
2,7 dl vetemjöl
2,7 tsk bikarbonat
1-2 tsk salt
5 dl filmjölk
0,8 dl sirap


Ugnen på 170 grader

Rör ihop alla torra varor
Blanda sedan i fil och sirap
Häll i långpanna

Grädda i ugn 1,5 timme.


 
Färskt nybakt filmjölkslimpa!



Trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Sånt bröd är så himla gott! Jag kan också tipsa om lite ingredienser som gör brödet ännu godare! Here they are:



* Ha i solrosfrön och pumpakärnor.

* Blanda i nötter. Mandel, cashew, valnötter, hasselnötter... mmmmmmm

* Dela torkade aprikoser på mitten och blanda i smeten. Kanongott!

* bröda formen med linfrön

* Rör i ett par teskedar malda brödkryddor (finns att köpa i påse).



Testa vettja!! Jag brukar slänga i alla ovanstående ingredienser så blir det smaskenssmaskens! Om du vill veta hur mycket så har jag lagt in länk till receptet jag har publicerat på min blogg. :)

Postat av: carina

Ja. Underbart!!

Brukar göra som du fast utan nötter då F e allergisk.

Russin, aprikoser, linfrön mm.

Smaskens!!!

2011-10-10 @ 20:15:00
URL: http://tindrasmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0